Op pad met Terello Tech Herralt!
Het is stormachtig als ik in het Terello busje stap. Herralt, één van de Terello Techs, verwelkomt mij met een energiek ‘Goedemorgen!’ Hij heeft in de vroege ochtend al meerdere files moeten doorstaan, maar zijn goede humeur heeft daar zeker niet onder geleden. Dat is goed nieuws voor mij, want ik mag met Herralt mee om te kijken hoe het werk van een Terello Tech er precies uitziet. Na vele verhalen te hebben aangehoord over de reparaties, kan ik nu eindelijk eens een keer met mijn eigen ogen zien hoe de Terello Techs die moeilijke reparaties oplossen.
Dit begint allereerst met een rit door Den Haag. Feilloos laat Herralt zich leiden door de navigatie-stem die hem in zijn oordopjes de weg wijst. Voor Herralt is het vinden van het juiste adres een routine geworden, waardoor dit hem heel makkelijk afgaat. De flexibiliteit van het werk vind Herralt een groot voordeel. Het vele rijden vind hij niet erg, aangezien hij op deze manier veel verschillende plekken te zien krijgt.
Aangekomen op het eerste adres in Den Haag, moet Herralt het scherm vervangen van een iPhone 6s. Het is een reparatie die hij vaak uitvoert, en dus ook heel snel kan uitvoeren. Met een geautomatiseerde precisie weet hij de schroefjes binnen no-time te verzamelen en het schermpje te vervangen. Aangezien ik zie hoe snel hij dit toestel weet te repareren, vraag ik hem naar de moeilijkste reparatie die hij ooit heeft uitgevoerd. Na even nadenken, beschrijft hij een situatie waarbij hij twintig telefoons op één middag moest repareren. Het was bij een advocatenkantoor, waarbij de kapotte telefoons waren opgespaard tot het moment dat Herralt kwam om ze te repareren. In totaal was hij daar zo’n 4 uur mee bezig, de langste tijd dat hij ooit bij een klant geweest.
De gemiddelde tijd dat Herralt bij andere klanten aanwezig is zo’n 15 tot 30 minuten. Het merendeel van de klanten wilt graag dat hun telefoon zo snel mogelijk gemaakt wordt. Voor Herralt is het altijd weer een mooie uitdaging om zo snel mogelijk de reparatie uit te voeren. En dat is volgens hem ook de reden dat mensen voor Terello kiezen. Snelheid en kwaliteit zijn voor vele mensen doorslaggevende factoren bij het kiezen voor reparatiebedrijf. Toch komt Herralt ook wel regelmatig klanten tegen die wat langer de tijd hebben en wel nieuwsgierig zijn naar de manier waarop Herralt de telefoon reparaties uitvoert. Zo ook een mevrouw in Den Haag, die wel eens de binnenkant van de bus wilde zien, en daarbij gelijk zo attent was om de hardwerkende Terello Tech een kopje koffie te brengen.
Gedurende dag weet Herralt veel mooie aspecten van zijn baan te noemen. Zo houdt hij van de uitdaging die een moeilijke reparatie biedt en van de flexibiliteit van het werk waardoor hij veel verschillende plekken kan bezoeken. Natuurlijk zijn er ook wel eens dagen met lange files, en enorm veel afspraken. Maar ondanks dit krijgt Herralt toch altijd een kick van het feit dat hij mensen oprecht blij kan maken als hun smartphone weer volkomen gerepareerd aan hen teruggeeft. Dat is voor hem ook de grootste motivatie om dit werk te blijven doen.